Чуприна Г., Гусєв Т., Марценюк І., Сибирякін Я., Свиридова Н., Середа В. ЗАСТОСУВАННЯ РЕФЛЕКСОТЕРАПІЇ ЗА МЕТОДОМ «БАЛАНСУВАННЯ ГЕКСАГРАМ» У СКЛАДІ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ У ОСІБ З ПСИХОЕМОЦІЙНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

 

Чуприна Геннадій, Гусєв Тарас, Марценюк Ігор,

Сибирякін Ярослав, Свиридова Наталія, Середа Віталій,

м. Київ 

ЗАСТОСУВАННЯ РЕФЛЕКСОТЕРАПІЇ ЗА МЕТОДОМ «БАЛАНСУВАННЯ ГЕКСАГРАМ» У СКЛАДІ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ У ОСІБ З ПСИХОЕМОЦІЙНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Представлено клінічний випадок застосування рефлексотерапії за методом «балансування гексаграм» при психоемоційних розладах, показано, що застосування цього методу  в комплексі реабілітаційних заходів може бути ефективним у даному випадку.

Ключові слова: психоемоційні розлади, рефлексотерапія, метод «балансування гексаграм».  

Abstract: the work presents a clinical case of the use of reflexotherapy using the method of "balancing hexagrams" in psychoemotional disorders, it is shown that the use of this method in a complex of rehabilitation measures can be effective in this case.

Key words: psychoemotional disorders, reflexotherapy, the method of "balancing hexagrams".

 

Вступ. Нерідко різні захворювання, особливо ті, що протікають із загостренням під впливом психоемоційного стресу, депресії, астенії та інших несприятливих психосоціальних факторів, супроводжуються тривалою симптоматикою [1; 2; 3; 4; 5]. Медикаментозні методи лікування тут не є повністю ефективними, тому доводиться вдаватися до немедикаментозних технологій. Комплексне лікування з використанням у реабілітації методів рефлексотерапії застосовується давно, особливо воно ефективне, коли мають місце також і психосоматичні проблеми [1; 2; 3; 4; 5].

Виклад основного матеріалу. Метод «балансуванн гексаграм» є одним із способів складання акупунктурних рецептів [1; 5], яких у практиці акупунктури досить багато. Застосовується як доповнення до основного лікування голковколюванням.

Клінічне спостереження використання гексаграми  № 19 Лінь в межах методу «балансування гексаграм»: пацієнтка з тривалими психоемоційними проблемами, внаслідок сімейних відносин, війни в країні. Емоційні проблеми відносяться в традиційній Китайській медицині до елементу «Метал», до системи Легені. Канал Перикарду (який відповідає гексаграма Дуй – що теж відноситься до «Металу») обирається для акупунктурного лікування (а саме його ми обрали для впливу).  Отже, «уражена гексаграма» Дуй (а уражений меридіан акупунктури – канал перикарду) (рис. 1).


Рис. 1 [адаптовано по 5] Відповідність "ураженої” гексаграми Дуй в традиційній Китайській медицині меридіанам серця і перикарду.

 

Обираємо “сприятливу” гексаграму для цього стану: нею є Лінь, гексаграма І цзину №19.

Загальне значення гексаграми Лінь – Наближення в традиційній Китайській медицині [5]: найвищий успіх; час стійкості; до восьмого місяця буде нещастя.

Медичне значення гексаграми Лінь – Наближення в традиційній Китайській медицині:

прогностичне - загальна слабкість конституції;  вроджені захворювання;  захворювання, обумовлені пренатальними ураженнями; дисгармонія печінки- селезінки; систематичні інтоксикації; психічна слабкість; дві конкуруючі патології; застій крові в животі; дефіцит селезінки; диспепсія; закреп; слабкість легень; дисменорея.

показання до акупунктурного лікування -  вроджені захворювання; дисгармонія печінки і селезінки; дефіцит селезінки; проблеми з Шень; асцит; дисменорея.

Оцінюючи гексаграму № 19 Лінь позитивно слід зауважити, що для неї притаманні такі ознаки: гексаграма Лінь №19 складається з двох триграм: «Металу» і «Землі», і «Метал» є базовою гексаграмою для каналу перикарду. Опис гексаграми №19 Лінь містить дані про ураження Шень (психоемоційні проблеми - тобто ця гексаграма відповідяє клінічним симтомам пацієнтки).

 


Рис. 2 [адаптовано по 5] Акупунктурні точки для впливу. Обираємо точки на «ураженому» меридіані, відповідні «протилежним» рискам (щодо «ураженої» гексаграми по відношенню до «сприятливої» гексаграми) – 4, 5 рискам для забезпечення ефекту акупунктури.

Акупунктурний рецепт для даного випадку:

Пацієнтка жінка, тому вколюємо точки акупунктури МС 6, 5 з правого боку [5], бо симптоми її генералізовані (психоемоційні проблеми); з лівого боку вколюємо точки акупунктури  ТR 4, 6 (спарений канал, що посилює ефект від лікування, точки акупунктури для впливу – аналогічні номеру рисок “ураженої” гексаграми).

Процедуру акупунктури по методу  «балансування гексаграм» провели 4 рази під час курсу лікування, який становив 18 процедур. Також застосовували «нозологічну»  акупунктурну рецептуру, зокрема такі точки акупунктури: С 7; Р 10, 7, 5; F 2, 3, 14; V 14, 15; VB 34, 39, 41; Е 34, 40; RP 6.

Висновки

1. Пацієнти з психоемоційними порушеннями зустрічаються у практичній діяльності лікаря-рефлексотерапевта.

2. В комплексі лікувальних заходів при лікуванні таких пацієнтів може бути ефективним застосування методу акупунктури «балансування гексаграм».

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.  Новошицький В., Чуприна Г., Середа В., Краснов В. Застосування рефлексотерапії методом «балансування гексаграм» в комплексній реабілітації при пароксозмальній гемікранії. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я. 2023. Вип. 3 (12). С. 18–23.

2.  Acupuncture therapy for neurological diseases: a neurobiological view / Xia Y. [et al.]; eds. Y. Xia., X. Cao., G. Wu., J. Cheng. – Beijing:Tsinghua university press and Berlin, Heidelberg: Springer Verlag, 2010. – 474 р.

3.  Chinese acupuncture and moxibustion.- Sanghai:  Publishing house of Sanghai University of TCM , 2002. – 371 p.

4.  Current research in acupuncture / Y. Xia [et al.]; eds. Y. Xia.,G. Ding, G-C. Wu. –New York: Springer science + Busness media, 2013. 731 р.

5.  Twicken D. I Ching acupuncnure. The balance method /clinical applications of the Ba Gua I Ching/ London and Philadelphia: Singing Dragon, 2012. 275 p.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Семез А. СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: РЕЗИЛІЄНС ПІДХІД

Коломоєць Г., Малечко Т. ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ В УМОВАХ ВІЙНИ

Сас І. ВИКОРИСТАННЯ АРТТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНІК ДЛЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ